HU | RO | EN
1 EUR = 4.6469 RON | 1 USD = 3.9414 RON | 100 HUF = 1.4871 RON

Képgaléria

Eseménynaptár

Mi kell egy jó táborhoz?

október 18, 2017

Egy jó tábor legfontosabb hozzávalói: 27 lelkes fiatal, 9 sátor, 3 függőágy, egy látogatás a magyar Parlamentbe, sok-sok kalandvágy, némi humorérzék és egy csipetnyi kitartás.
Ez jellemezte azt a tábort, amelyen a madéfalvi 139-es számú Tamás András cserkészcsapat tagjai részt vehettek augusztus 13-21 között.
Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy ez a nyolc napos tábor felejthetetlen volt az összes résztvevő számára.
Azt mondják, ha valami jól indul, úgy is folytatódik. Érkezésünkkor a Pék család fogadott, és a több órányi fárasztó út után jól esett a kedves köszöntés, és a finom Augusztus 20-án búcsút vettünk Gyenesdiástól, és elindultunk Budapestre. Amikor megérkeztünk a Hősök Terére, megújíottuk fogadalmunkat, és a jelöltek dönthettek, hogy részesei szeretének-e lenni a cserkészetnek? Ezután részt vettünk az ünnepi szentmisén a Szent István Bazilikában és a Szent Jobb körmeneten. Mint a fővárosban kiderült, volt még egy meglepetés, amelyről kevesen tudtunk, mégpedig abban a megtiszteltetésben részesülhettünk, hogy a Parlament vadásztermének erkélyéből nézhettük a tűzijátékot az államalapítás 1017. évfordulóján. Az érzés leírhatatlan, hiszen együtt néztük végig, és együtt tisztelegtünk a magyar himnusz és alapító atyánk, Szent István, emléke előtt. A Parlamentben körbevezettek, nagyon sok érdekes információt tudtunk meg az Országházról.ebéd, amellyel minket vártak.
A tábor helyszíne egy frissen felújított horgásztanya volt, a Balaton parján. Mivel közel volt a strand, így a délutáni programot legtöbbször strandolás és vízi sport tette ki, amit mindenki nagyon élvezett, viszont emelett a tábor teljes mértékben megőrizte cserkésztábor jellegét.
Reggelente az éjjeli őrök és a koránkelő csapattársak ébresztették a többieket, és a reggeli szertartás után kezdetét vette a délelőtti programtömb, amely igencsak változatos volt. A programok között szerepelt a Festetics-kastély meglátogatása, biciklitúra, gyalogtúra, rohampálya, méta és egy meglepetés hajókázás a Balatonon.
Az esti tábortüzek is jó hangulatban teltek, itt az őrsök és a táborvezetők megmutathatták kreativitásukat, hiszen különböző jelenetekkel kellett készülni minden estére, és nagyon jól megállták a helyüket mindannyian. A tábortűz körül, énekeltünk, játszodtuk és figyeltük egymás előadásait. Ahogy a napot zászlófelvonással kedtük el, úgy zászlólevonással, esti szertartással, fejeztük be.
Másnap, augusztus 21-én, indultunk haza, tele élményekkel, tapasztalatokkal, és azzal a felemelő érzéssel, hogy cserkészként együtt mi mindenre vagyunk képesek, mennyi célt el tudunk érni, és mennyi akadályt le tudunk győzni.
A jó kezdés jó befejezéshez vezetett, és a csapat kissé fáradtan, de egy jó tábor felejthetetlen emlékeivel tért haza.
Táborunkat a Bethlen Gábor Alap támogatta! Ugyanakkor köszönjük a Csompoly Közbirtokosságnak a nyújtott támogatást!